Praktycznie każdą większą awarię silnika da się w dzisiejszych czasach usunąć. W wielu przypadkach naprawa spowoduje, że jednostka napędowa będzie w lepszej kondycji jak przed usterką. Silniki po takim remoncie zdolne są przejechać kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów. Bez jakichkolwiek większych usterek i awarii.

Etapy remontu silnika łącznie z planowaniem bloku

planowanie blokuNa samym początku prac silnik jest rozbierany na części pierwsze. Eliminowane są wszelkiego rodzaju uszczelki, oringi oraz pierścienie tłokowe. Wszystkie te elementu należy wyrzucić, ponieważ nie będą ponownie wykorzystane podczas składania silnika w jedną całość. Każdy element jest wstępnie myty następnie umieszczany w myjni ultradźwiękowej w której oczyszczane są dokładnie ze wszystkich smarów oraz zanieczyszczeń. Po dokładnym usunięciu zabrudzeń następuje ocena zużycia elementów, które można wykorzystać ponownie. Części te oceniane są pod względem zużycia. Następnymi działaniami jakie trzeba przeprowadzić jest ewentualne planowanie bloku oraz regeneracja głowicy silnika zabieg ten jest wykonywany w przypadku nie trzymania szczelności przez te podzespoły. Planowaniu bloku oraz głowicy części te są po raz kolejny myte ultradźwiękowo. Wał korbowy jest wywarzany przy pomocy specjalistycznych komputerów a następnie szlifowany lub wymieniany w przypadku dużej awarii. Po przeprowadzeniu wszystkich niezbędnych zabiegów przeprowadzana jest szczelność wszystkich zregenerowanych elementów. Jeśli wszystkie testy przebiegły poprawnie i wyniki są zadowalające. Silnik jest składany należy używać oryginalnych uszczelek itd w celu uniknięcia wad oraz błędów konstrukcyjnych.

Podsumowując remont silnika do bardzo złożony proces wymagający specjalistycznej wiedzy w tym zakresie. W garażowych warunkach nie jesteśmy w stanie przeprowadzić takiego zabiegu ponieważ potrzebne do tego są specjalne szlifierki oraz obrabiarki. Poprawnie przeprowadzony remont znacząco poprawi kondycję jednostki napędowej zamontowanej w naszym samochodzie.