Naczepy aluminiowe dzielą się na różne rodzaje. Ich podział jest determinowany głównie przez przeznaczenie przyczep. W zależności od przeznaczenia naczepy ciężarowe muszą posiadać odpowiednie parametry techniczne. Naczepy do ciężarówek dzielą się również ze względu na uciąg przyczepy. Niezależnie od systematyki podziału wszystkie przyczepy muszą spełniać wymogi określone w prawie o ruchu drogowym.

Przyczepy aluminiowe do ciężarówek

naczepy aluminioweWszystkie przyczepy jeżdżące po drogach muszą być zarejestrowane. Naczepa musi mieć także wykupione obowiązkowe ubezpieczenie OC. Są to dwa podstawowe wymagania prawa polskiego. Naczepa aluminiowa bardzo często posiada plandekę do ochrony towarów. Naczepy aluminiowe do transportu materiałów, głównie materiałów budowlanych, są wyposażone w plandekę. Materiał jest mocowany do ścianek naczepy specjalnymi linami. Mocowanie linami pozwala na ochronę ładunku z jednoczesnym zapewnieniem stabilności i bezpieczeństwa transportu. Aluminiowe przyczepy do ciężarówek są używane także do transportu i holowania samochodów. Popularne lawety używane przez pomoc drogową też są wykonane z aluminium. Lawety dodatkowo są wyposażone w układ hydrauliczny do wciągania pojazdów na lawetę. Aluminiowe naczepy do ciężarówek są też używane do transportu inwentarza żywego. Naczepy aluminiowe do transportu zwierząt muszą spełniać dodatkowe wymagania techniczne związane z wymogami w stosunku to transportu inwentarza żywego. 

Największą grupę aluminiowych przyczep do ciężarówek stanowią przyczepy do transportu materiałów sypkich. Popularne wywrotki są najczęściej spotykane na polskich drogach. Wywrotki są używane najczęściej do transportu na małe i średnie odległości. Transport materiałów sypkich na duże odległości ciężarówkami jest mało opłacalny. Materiały sypkie na dużych odległościach transportuje się głównie koleją.